Student

Du som fortfarande har problem med att få datorkontot att fungera - gör så här!

Är du ny student och just hämtat ut ditt datorkonto men inte fått det att fungera ordentligt (gäller även student som återaktiverat ett tidigare uthämtat datorkonto) behöver du få ditt datorkonto manuellt uppdaterat. Se info här nedan om hur du beställer uppdatering. 

Gör så här för att beställa uppdatering


Du som nyligen aktiverat ditt konto via hig.se/datorkonto, men inte fått datorkontot att fungera, behöver få det manuellt uppdaterat.

Skicka ett mejl med ditt namn och personnummer till itsupport@hig.se.  Ange ”Synkproblem” i subject-/ärenderaden.

För snabbare hantering använd formuläret här!


Innan ditt datorkonto uppdaterats

Innan ditt datorkonto uppdaterats har det vissa begränsningar.

Du kan 

  • logga in på Blackboard (högskolans lärplattfom)
  • logga in i Studentportalen

Du kan inte

  • logga in på någon Högskolans datorer
  • använda fjärrskrivbordet (via remote.hig.se)
  • logga in på Högskolan trådlösa nätverk - "HiG" (WIFI)

/IT-support

 

Relaterade nyheter:

Problem med att skapa datorkonto 

Hur man skriver in sig på kurser i Blackboard, instruktionsfilm (ca: 1 min)