Från design till praktik - Skolmiljöer ur ett Nordiskt perspektiv
Vetenskapsrådet beviljade utbildningsforskare vid Högskolan i Gävle nätverksbidrag för nordiskt samarbete.
Vetenskapsrådet beviljade utbildningsforskare vid Högskolan i Gävle nätverksbidrag för nordiskt samarbete.
Medel beviljades till en serie workshops på temat ”Från design till praktik. Skolmiljöer i ett Nordiskt perspektiv”, i samarbete med Islands universitet, Aarhus universitet i Köpenhamn, Umeå Universitet och Universitet i Oslo. Deltagare från Högskolan är Anneli Frelin och Jan Grannäs, didaktikforskare med intresse för utbildningsmiljöer och skolbyggnader.
Samarbetet genomfördes inom ramen för det europeiska forskarnätverket DRAPES och resulterade bland annat i temanumret Transitions in Nordic school environments
Press:
Anneli Frelin, professor i Didaktik
E-post: anneli.frelin@hig.se
Jan Grannäs, docent i Didaktik
E-post: jan.grannas@hig.se