Dina kontaktuppgifter - e-post och telefonnummer

När Högskolan kontaktar dig som student använder vi kontaktuppgifterna som finns i studiedokumentationssystemet Ladok.

Ändra e-post och telefonnummer i Ladok

De kontaktuppgifter du angav när du sökte till Högskolan i Gävle via antagning.se är de kontaktuppgifter som initialt finns i Ladok. I Ladok kan du själv ändra e-post och telefonnummer under "Mina uppgifter". Den nya e-postadressen synkas då över till övriga webbtjänster, som t.ex. Blackboard.

Det är viktigt att du har en uppdaterad e-postadress i Ladok, dels för att inte missa viktig information från Högskolan och dels för att Högskolan utfärdar digitala examensbevis som skickas till dig via mejl.

Gå till Ladok för att ändra din e-post eller telefon

Saknar du e-post från Högskolan?

Om du saknar mejl från Högskolan som du vet att du borde ha fått, gör så här:

  1. Kontrollera din skräppost utifall att mejlet kan ha hamnat där.
  2. Kontrollera sedan att du angivit rätt e-postadress i Ladok.
  3. Kontakta it-support@hig.se

Studenter antagna innan höstterminen 2017

Studenter antagna innan höstterminen 2017 fick en studentmejl av Högskolan. Denna studentmejl stängdes för gott den 30 juni 2019, därför vill vi att du registrerar en egen mejladress i Ladok så att du även i fortsättningen kan ta emot information och examensbevis från Högskolan.

Publicerad av: Lisa Olsson Sidansvarig: Veronica Liljeroth Sidan uppdaterades: 2019-07-01
Högskolan i Gävle
www.hig.se
Box 801 76 GÄVLE
026-64 85 00 (växel)