Annika Elm, profilbild

Annika Elm

Universitetslektor

Forskningsämne: Didaktik

Forskningsområde: Utbildningsvetenskap

026-648690

annika.elm@hig.se

Om forskaren

Här skriver du i en presentation för forskaren

Visa innehållet

Artiklar

Refereegranskat

  • Elm, A., Stake-Nilsson, K., Björkman, A. & Sjöberg, J. (2023). Academic teachers’ experiences of technology enhanced learning (TEL) in higher education – A Swedish case. Taylor & Francis, Cogent Education, 10 (2), 10.1080/2331186x.2023.2237329 [Mer information]

  • Magnusson, L. & Elm, A. (2023). The Entangled Intersection of Children’s and Educators’ Engagement in the Educational Environment of a Preschool. Springer, 10.1007/s10643-023-01533-4 [Mer information]

  • Stake-Nilsson, K., Almstedt Jansson, M., Fransson, G., Masoumi, D., Elm, A., Toratti-Lindgren, M. & Björkman, A. (2022). Medication dosage calculation among nursing students. BMC, BMC Nursing, 21 (1), 10.1186/s12912-022-00904-3 [Mer information]

  • Elm, A. & Nordqvist, I. (2019). The research circle - a tool for preschool teachers’ professional learning and preschool development. Taylor & Francis, European Journal of Teacher Education, 42 (5), (621-633). 10.1080/02619768.2019.1652899 [Mer information]

  • Nilsson, P. & Elm, A. (2017). Capturing and Developing Early Childhood Teachers’ Science Pedagogical Content Knowledge Through CoRes. Journal of Science Teacher Education, 28 (5), (406-424). [Mer information]

Övrig (populärvetenskap, debatt, mm)

  • Morberg, Å., Löfmark, A., Elm Fristorp, A., Andersson, M., Norlén, A., Fransson, G. & Öhlund, L. (2001). Anledning till handledning. Didaktisk Tidskrift, 11 (3-4), (213-337). [Mer information]

Doktorsavhandlingar

  • Elm Fristorp, A. (2012). . Diss. , 2012. Stockholm: Institutionen för pedagogik och didaktik, Stockholms universitet. 312 s. (Doktorsavhandlingar från Institutionen för pedagogik och didaktik 11) Länk [Mer information]

  • Elm Fristorp, A. (2008). Interaktion och naturvetenskap i en förskola och en förskoleklass. . Stockholm: Stockholms universitet. 103 s. ( ) Länk

Konferensbidrag

  • Liljestrand, J. & Elm, A. (2022). The enactment of preschool curriculum in municipal quality work. [Mer information]

  • Liljestrand, J. & Elm, A. (2021). Developing TPACK awareness in Teacher Education. [Mer information]

  • Liljestrand, J. & Elm, A. (2021). (Re)imaging Teacher Education to Enable the Development of Innovative Teachers: International Perspectives and Insights. [Mer information]

  • Liljestrand, J., Elm, A., Johansson, U. & Mårtensson, K. (2019). Introducing and exploring student teachers use of digital tools – preliminary results from a development project. [Mer information]

  • Elm, A. & Liljestrand, J. (2019). Preschool Teachers’ Design for Learning Physics in Early Childhood Science Education. [Mer information]

  • Elm, A. & Liljestrand, J. (2019). Preschool Teachers´ Professional Development : Teachers and Researchers in Collaboration. : ECER 2019. [Mer information]

  • Elm, A. & Liljestrand, J. (2018). Documentation between local professionalism and accountability – a case from the Swedish preschool. : ATEE, 2018, book of abstracts.. [Mer information]

  • Holmberg, J., Masoumi, D., Elm, A., Fransson, G., Westelius, C., Björkman, A., Stake-Nilsson, K. & Toratti-Lindgren, M. (2017). Teachers’ and students’ understanding and use of ICT for teaching and learning – Combining different perspectives and methodologies in research on technology-enhanced learning. [Mer information]

  • Elm Fristorp, A. & Persson, A. (2011). Förskola – lärande och yrkesprofession. Ett kommunnätverk som länk mellan utbildning och forskning. [Mer information]

  • Elm Fristorp, A. (2010). Making meaning in Early Years Science Education. [Mer information]

  • Elm Fristorp, A. (2010). Meaning making in Early Years Science Education. [Mer information]

  • Elm Fristorp, A. (2009). Attention, please!. [Mer information]

  • Elm Fristorp, A. (2007). Interaction in pre-school science education. [Mer information]

  • Elm Fristorp, A. (2007). Tattoo. The Analytic Transcription Tool. [Mer information]

  • West, T., Johansson, B. & Elm Fristorp, A. (2006). Videoanalyzer. [Mer information]

  • Elm Fristorp, A. (2006). Young Children´s Concerns for the Future. [Mer information]

Rapporter

    Elm, A. & Magnusson, L. (2024). Framgångsfaktorer för funktionella förskolelokaler: Slutrapport FOU-fonden för kommunens fastighetsfrågor : . Stockholm: Sveriges Kommuner och Regioner. s 80 Mer information [Mer information]

    Elm, A. & Magnusson, L. (2022). Framgångsfaktorer för funktionella förskolelokaler : Delrapport 2021. Stockholm: Sveriges Kommuner och Regioner. s 46 Mer information [Mer information]

    Engström, A., Elm, A. & Magnusson, L. (2022). Förskolans lärmiljöer : möjligheter och begränsningar. Gävle: . s 28 Mer information [Mer information]

    Elm Fristorp, A. & Johansson, I. (2013). Hållbar utveckling i förskolan : Förskollärares professionella utveckling inom hållbar utveckling, energi och klimatfrågor. Gävle: Högskolan i Gävle. (FOU-rapport 40) Mer information [Mer information]

    Rami, J., Lalor, J., Berg, W., Lorencovic, J., Lorencovicova, E., Concha, M. & Elm Fristorp, A. (2006). Competencies for educators in citizenship education and the development of identity in first and second cycle programmes. Volume 1 : . London: CiCe Institute for Policy Studies in Education. s 19. (CiCe Guidelines on the Design of Higher Education Courses 5) [Mer information]

    Rami, J., Lalor, J., Berg, W., Lorencovic, J., Lorencovicova, E., Maiztegui, C. & Elm Fristorp, A. (2006). Competencies for educators in citizenship education and the development of identity in first and second cycle programmes. Volume 2 : . London: CiCe Institute for Policy Studies in Education. s 21. (CiCe Guidelines on the Design of Higher Education Courses 6) [Mer information]

    Danciu, M., Clarke, M. & Elm Fristorp, A. (2005). Citizenship Education in First Cycle : undergraduate Teacher Education Courses. London: CiCe Thematic Network Project. s 15. (CiCe Guidelines on the Design of Higher Education Courses 1) [Mer information]

Kapitel i böcker

  • Elm, A. & Liljestrand, J. (2023). Innovative preschool teachers as educational development leaders: A Swedish case. Characteristics and Conditions for Innovative Teachers. International Perspectives. Taylor & Francis. [Mer information]

  • Bäckman, K., Elm, A. & Magnusson, L. (2020). Didaktik i förskolan. Förskola, barn och undervisning : Didaktik i förskolan. Stockholm, Liber. S. 189-196. [Mer information]

  • Elm, A. (2017). "Det är något i luften!" - barns meningsskapande om luft. Didaktik i omvandlingens tid : Text, representation och design. Stockholm, Liber. S. 105-113. [Mer information]

  • Elm, A. (2016). Tecken på lärande - att fånga barns meningsskapande inom naturvetenskap. Naturvetenskap i ett förskoleperspektiv. Malmö, Gleerups Utbildning AB. S. 171-184. [Mer information]

  • Björklund, E. & Elm Fristorp, A. (2003). Samlärande barn konstruerar sig själva. Stockholm, HLS Förlag. [Mer information]

Böcker

  • Elm, A. & Magnusson, L. (2024). Framgångsfaktorer för funktionella förskolelokaler: Slutrapport FOU-fonden för kommunens fastighetsfrågor. Stockholm, Sveriges Kommuner och Regioner. [Mer information]

  • Elm, A. & Magnusson, L. (2022). Framgångsfaktorer för funktionella förskolelokaler. Stockholm, Sveriges Kommuner och Regioner. [Mer information]

  • Engström, A., Elm, A. & Magnusson, L. (2022). Förskolans lärmiljöer. Gävle, . [Mer information]

  • (2020). Förskola, barn och undervisning. Stockholm, Liber. [Mer information]

  • (2015). Professionellt lärande i förskolan - med utgångspunkt i hållbar utveckling. Stockholm, Liber. [Mer information]

  • Elm Fristorp, A. & Johansson, I. (2013). Hållbar utveckling i förskolan. FOU-rapport. Gävle, Högskolan i Gävle. [Mer information]

  • Elm Fristorp, A. & Lindstrand, F. (2012). Design för lärande i förskolan. Stockholm, Norstedts Förlag. [Mer information]

  • Rami, J., Lalor, J., Berg, W., Lorencovic, J., Lorencovicova, E., Concha, M. & Elm Fristorp, A. (2006). Competencies for educators in citizenship education and the development of identity in first and second cycle programmes. Volume 1. CiCe Guidelines on the Design of Higher Education Courses. London, CiCe Institute for Policy Studies in Education. [Mer information]

  • Rami, J., Lalor, J., Berg, W., Lorencovic, J., Lorencovicova, E., Maiztegui, C. & Elm Fristorp, A. (2006). Competencies for educators in citizenship education and the development of identity in first and second cycle programmes. Volume 2. CiCe Guidelines on the Design of Higher Education Courses. London, CiCe Institute for Policy Studies in Education. [Mer information]

  • Danciu, M., Clarke, M. & Elm Fristorp, A. (2005). Citizenship Education in First Cycle. CiCe Guidelines on the Design of Higher Education Courses. London, CiCe Thematic Network Project. [Mer information]

Visa innehållet

Sidan uppdaterades 2024-04-18